Stage Bali - deel 4 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Robert Wubbels - WaarBenJij.nu Stage Bali - deel 4 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Robert Wubbels - WaarBenJij.nu

Stage Bali - deel 4

Door: Robert Wubbels

Blijf op de hoogte en volg Robert

22 December 2014 | Indonesië, Denpasar

Hallo iedereen! Het is weer tijd voor een verslag aangezien het vorige verslag dateert van 6 november. In die tijd is er weer enorm veel gebeurd. Het eerste weekend verhuisde Suriya naar zijn nieuwe plek. Een week later moest ik mijn spullen ook pakken, omdat ook ik ging 'verhuizen' naar een plek 10 minuten rijden verderop.

Vrijdag 14 november kwam Pascal en dit was het begin van mijn grote vakantie en het weerzien van een goede vriend natuurlijk. We begonnen de vakantie direct goed: we reden zaterdags naar Lovina (+- 5 uur) en de dag erna naar Candidasa (+-5 uur). Hier hebben we direct de ongerepte natuur van Bali gezien, tezamen met vele mooie rijstvelden, mooie spots op de oceaan en twee watervallen. In Candidasa verbleven we twee nachten waardoor we zondags tijd hadden op te snorkelen in Amed bij een gezonken japans schip.

Op dinsdag reden we naar Kuta en verbleven we in het hotel waar ik stage loop. Overdag zijn we naar het strand geweest en gingen we ons opladen voor de volgende dag. Woensdagochtend reden we richting de haven van Bali en pakten we de ferry naar Lombok. Na uiteindelijk 9 uur onderweg te zijn geweest kwamen we aan op onze bestemming in zuid-west Lombok (Sekotong). Echter, het was hier 's avonds doodstil en dus lagen we al om 8 uur op bed na de nodige drankjes.

Donderdagmorgen reden we vroeg richting de Senggigi waar we de boot pakten naar Gili Trawangan. We besloten dat we wat luxe gingen zoeken en ik zag op booking.com een leuk hotel. We hadden airco en een zwembad ter beschikking (mag ook wel als het bijna 40 graden is!!!). De eerste dag op Gili Trawangan was het vooral bruin worden naast het zwembad en 's avonds op stap. De sfeer op het eiland was wederom fantastisch (lees: Bob Marley-sferen). De tweede dag wouden we weer hetzelfde doen et daaraan toegevoegd de bananenboat. Leuk om dat een keer te doen, zeker tussen die bounty-eilanden. De derde dag namen we de boot naar Gili Meno en ook daar gingen we naar een luxe resort. Overdag hebben we gesnorkeld waarbij we veel schildpadden zagen en we zelfs één konden aanraken! Ook was er een pijlstaartrog waarvoor de instructeur bang was (hij schreeuwde ineens dat we moesten maken dat we wegkwamen) omdat ze dodelijk kunnen zijn, chill!

Vervolgens gingen we terug naar Bali waar we in mijn nieuwe appartement konden intrekken. Dit appartement is groter, ligt dichterbij de grote wegen en is ook nog eens een stuk goedkoper. Ideaal dus. We hebben in de laatste week hebben we nog een aantal hoogtepunten beleefd.

Woensdagmiddag reden we richting de Batur en boekten we een overnachting. We hadden de beschikking over een normale kamer en daarnaast 3 hot springs. 'S nachts om 3.30 uur ging de wekker om vervolgens een half uur later te starten met de beklimming. Om 05.30 kwamen we aan op de top waar we een broodje banaan kregen met een ei, verwarmd door de stoom van de nog actieve vulkaan. Om 9.00 uur waren we terug en gingen we slapen tot half 12, waarna we gingen lunchen en terug gingen rijden. ‘s middags om 3 uur waren we thuis en ‘s avonds gingen we pizza eten.

Vrijdag wouden we gaan parasailen, dus reden we richting Nusa Dua. Na een flinke onderhandeling lukte het en hingen we in de lucht. Echter, het was niet heel erg spectaculair. We reden terug en besloten maar naar het strand te gaan. ‘s avonds zijn we weer de gym ingedoken en gingen we slapen.

Zaterdag om 07.30 ging de wekker en reden we richting Willy’s huis. we werden daar opgepikt om te gaan raften ergens middenin Bali. Er was een prachtige omgeving en het raften was echt heel vet! Zelfs van een dam van 4 meter naar beneden gestort. Na het raften was iedereen uitgeput en ‘s avonds hadden we een feestje bij mij thuis. Even wezen stappen en toen een luie zondag beleefd waarna Pascal weer naar huis ging.

Na deze twee drukke weken heb ik niet zo heel veel meer gedaan. Stage is weer begonnen (en bijna ten einde!). Ik heb tussen 29 november en nu nog een aantal dingen gezien: de greenschool, Matthijs rondgeleid bij de villa's, en Ubud.

Verder ben ik bezig met mijn uitgavepatroon te minderen omdat ik van 8 tot en met 13 januari naar Kuala Lumpur en Singapore ga reizen met Matthijs. Deze steden, met name Singapore, zijn relatief duur helaas... Maar gelukkig kun je hier van €3 per dag gemakkelijk rond komen.

Over 5 weken ben ik weer thuis dus helaas moet ik de feestdagen in Nederland missen. Iedereen fijne kerstdagen en alvast een fijne jaarwisseling!

Groeten uit Bali

Tags: Vakantie, Batur